Contact met Al Dente

Hoe kunnen wij u helpen?

Hieronder vindt u onze veelgestelde vragen.

Categories
Veelgestelde vragen

+-Kan ik ook online een afspraak maken?

Jazeker kunt u online een afspraak maken, heel graag zelfs. Dit kunt u doen per mail: receptie@aldente-tce.nl

+-Afspraak annuleren of verzetten?

Annuleer uiterlijk 24 uur van te voren!

Indien u een afspraak niet na kunt komen, dient u die uiterlijk 24 uur van te voren te annuleren/verzetten. Dit kan telefonisch (040-253 36 83) of per email (receptie@aldente-tce.nl). Bij niet of te laat annuleren van uw afspraak gaan wij proberen in de voor u gereserveerde tijd een andere patiënt te plannen. Wanneer dit niet lukt, zijn wij genoodzaakt de kosten van de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Let op: de verzekering vergoedt deze kosten niet.

Een afspraak gemist?

Helaas komt het soms voor dat u een afspraak niet na kan komen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer u niet op komt dagen, zullen wij altijd even wachten. Als blijkt dat u afwezig bent, proberen wij u te bellen of sturen wij u een email of brief. In deze email/brief geven wij u informatie over de niet nagekomen afspraak en de gevolgen hiervan.

Ontvang afspraak herinneringen per e-mail

Minimaal 3 dagen voor uw afspraak ontvangt u van ons een email om u aan de afspraak te herinneren. U kunt dit dan ook zien als een extra geheugensteuntje. Met deze service kunt u er ook voor zorgen dat u, indien nodig, uw afspraak op tijd annuleert/verzet.

Kosten voor een gemiste afspraak

Bij het niet nakomen of het te laat annuleren van een afspraak brengen wij naar redelijkheid kosten in rekening. Dit is conform de richtlijnen van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde).

Waarom berekenen wij kosten?

Wanneer u niet aanwezig bent, staat er een behandelkamer leeg. Dat vinden wij zonde en dat kost ons geld. Er staat namelijk een team klaar, bestaande uit de mondhygiëniste of de tandarts en de tandartsassistent. Deze mensen kunnen op dat moment geen zorg verlenen. Om deze reden zijn wij genoodzaakt deze kosten bij u door te berekenen.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen naar aanleiding hiervan? U kunt ons bereiken per telefoon (040-253 36 83) of email (receptie@aldente-tce.nl) tijdens onze werkuren. Wij hopen op uw begrip en rekenen op uw aanwezigheid.

+-Afspraak gemist?

Annuleer uiterlijk 24 uur van te voren!

Indien u een afspraak niet na kunt komen, dient u die uiterlijk 24 uur van te voren te annuleren/verzetten. Dit kan telefonisch (040-253 36 83) of per email (receptie@aldente-tce.nl). Bij niet of te laat annuleren van uw afspraak gaan wij proberen in de voor u gereserveerde tijd een andere patiënt te plannen. Wanneer dit niet lukt, zijn wij genoodzaakt de kosten van de gereserveerde tijd in rekening te brengen. Let op: de verzekering vergoedt deze kosten niet.

Een afspraak gemist?

Helaas komt het soms voor dat u een afspraak niet na kan komen. Dit kan verschillende oorzaken hebben. Wanneer u niet op komt dagen, zullen wij altijd even wachten. Als blijkt dat u afwezig bent, proberen wij u te bellen of sturen wij u een email of brief. In deze email/brief geven wij u informatie over de niet nagekomen afspraak en de gevolgen hiervan.

Ontvang afspraak herinneringen per e-mail

Minimaal 3 dagen voor uw afspraak ontvangt u van ons een email om u aan de afspraak te herinneren. U kunt dit dan ook zien als een extra geheugensteuntje. Met deze service kunt u er ook voor zorgen dat u, indien nodig, uw afspraak op tijd annuleert/verzet.

Kosten voor een gemiste afspraak

Bij het niet nakomen of het te laat annuleren van een afspraak brengen wij naar redelijkheid kosten in rekening. Dit is conform de richtlijnen van de KNMT (Koninklijke Nederlandse Maatschappij tot bevordering der Tandheelkunde).

Waarom berekenen wij kosten?

Wanneer u niet aanwezig bent, staat er een behandelkamer leeg. Dat vinden wij zonde en dat kost ons geld. Er staat namelijk een team klaar, bestaande uit de mondhygiëniste of de tandarts en de tandartsassistent. Deze mensen kunnen op dat moment geen zorg verlenen. Om deze reden zijn wij genoodzaakt deze kosten bij u door te berekenen.

Heeft u nog vragen?

Heeft u nog vragen naar aanleiding hiervan? U kunt ons bereiken per telefoon (040-253 36 83) of email (receptie@aldente-tce.nl) tijdens onze werkuren. Wij hopen op uw begrip en rekenen op uw aanwezigheid.

+-Uw eerste keer bij Al Dente?

Bij een eerste bezoek zetten wij graag samen met u uw tandheelkundige wensen en eventuele problemen op een rijtje. Naast een gesprek over uw algehele gezondheid vindt een uitgebreid mondonderzoek plaats. Als u geen acute klachten heeft, vindt bij het eerste bezoek geen behandeling plaats. De kosten voor dit eerste consult kunnen oplopen tot ongeveer €200,- inclusief foto's. Een eerste consult dient direct afgerekend te worden bij onze receptie. Deze kunt u contant of met pinbetaling voldoen. Indien uitgebreidere behandelingen noodzakelijk zijn, maken wij graag een vervolgafspraak.

Neem bij de eerste afspraak uw verzekeringspas en een geldig identiteitsbewijs mee. Eventuele veranderingen (verzekering, telefoonnummer, adres, etc.) graag meteen doorgeven.

+-Hoe kan ik mijn gegevens wijzigen?

Gaat u verhuizen? Heeft u een andere verzekering afgesloten? Of heeft u een ander e-mailadres? Geef het tijdig aan ons door. Dat kan per mail receptie@aldente-tce.nl of telefonisch 040-253 36 83.

+-Heeft u een spoedgeval?

Na 17.00 uur (op vrijdag na 16.00 uur) en in het weekend kunt u contact opnemen met de Tandartsenpost Eindhoven via telefoonnummer 040-311 19 15.

In geval van spoed of dringende ongemakken kunt u contact opnemen met de Tandartsenpost Eindhoven op het telefoonnummer 040-311 19 15. Tussen 10 uur ’s avonds en 8 uur ’s ochtends is de Tandartsenpost uitsluitend bereikbaar voor acute spoedgevallen, zoals ondraaglijke pijn, trauma of nabloedingen. Uitgevallen vullingen, kronen, noodvullingen zijn geen spoedgeval, die door de dienstdoende tandarts gezien moet worden, deze kunnen tot de volgende werkdag wachten.

Het adres en andere informatie vindt u op www.tandartsenposteindhoven.nl. Bel dus altijd eerst voor een afspraak via: 040-3111915.

Na het aanhoren van uw probleem, probeert de tandarts de ernst van uw klacht in te schatten. Bij een minder ernstige klacht kan het zijn dat enkel aangeraden wordt te wachten tot uw eigen tandarts weer beschikbaar is, eventueel met het advies een pijnstiller te nemen. Lijkt het ernstiger, dan wordt een afspraak gemaakt met de Tandartsenpost Eindhoven.

+-Waar moet ik me aanmelden als ik op controle kom?

U kunt zich aanmelden bij onze receptie op de 1e etage. 

+-Heeft u angst voor de tandarts?

Wij hebben een reputatie opgebouwd als het gaat om het behandelen van kinderen en angstige patiënten. Hiervoor hebben wij speciale behandelmethodes ontwikkeld waardoor zij ontspannen de behandeling ondergaan en er nauwelijks hinder van ondervinden. Hierover informeren wij u graag persoonlijk.

+-Waar kan ik parkeren?

U kunt uw auto gratis parkeren, hiervoor zijn aan de voorzijde van het pand 6 en aan de achterzijde 3 parkeerplaatsen voor Al Dente. Uw fiets kunt u achter de praktijk neerzetten.

+-Heeft u een klacht?

Al Dente neemt goede zorg serieus en vindt het belangrijk dat patiënten tevreden zijn. We doen ons uiterste best om u naar volledige tevredenheid te helpen. Ondanks alle aandacht en inzet kan het gebeuren dat u niet tevreden bent. Het uiten van een klacht en de behandeling daarvan is een recht van de patiënt, zoals is vastgelegd in de Wet klachten, kwaliteit en geschillen zorg (Wkkgz).

Lees verder

+-Vanaf welke leeftijd mogen kinderen naar de tandarts?

Wij adviseren om kinderen vanaf een jaar of 2,5 eens mee te nemen naar onze praktijk. Zo kan uw kind alvast een beetje wennen en wie weet durft uw kind al plaats te nemen in de behandelstoel.

+-Vergoedingen verzekeraars

Ondanks grote verschillen in tijd die aan een behandeling wordt besteed, van de materiaalkeuze en van de service, zijn de tarieven van de tandartsen en mondhygienisten vanaf 1 januari 2013 opnieuw door de overheid vastgesteld. De door de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) vastgestelde tarieven voor elke behandeling en de daarbij behorende code kunt u vinden op de website: http://www.allesoverhetgebit.nl.

Alle kosten voor tandheelkundige hulp (met uitzondering van kroon- en brugwerk, implantaten en orthodontie) tot 18 jarige leeftijd worden uit de basisverzekering vergoed. Het eigen risico geldt niet voor kinderen. Tot 18 jaar kost het u meestal dus niets. Deze behandelingen worden door Al Dente ook rechtstreeks bij uw zorgverzekering gedeclareerd. Wel zo makkelijk voor u.

+-Aanvullende verzekering

Kosten voor tandheelkundige hulp aan volwassenen (boven 18 jaar) worden alleen vergoed, als u naast de basisverzekering een aanvullende verzekering heeft afgesloten. De vergoeding die u ontvangt verschilt per zorgverzekeraar en per aanvullende polis. Als u wilt weten of en tot welk bedrag een behandeling onder uw aanvullende verzekering valt, kunt u het beste de polisvoorwaarden raadplegen of contact opnemen met uw zorgverzekeraar.

+-Hoe kan ik betalen?

In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom hebben wij het versturen en innen van onze nota's uitbesteed aan Infomedics. Infomedics is een professioneel en betrouwbaar bedrijf dat hierin is gespecialiseerd.

Bent u aanvullend verzekerd voor tandheelkunde, dan zal Infomedics uw nota rechtstreeks indienen bij uw zorgverzekering. Mocht u niet geheel verzekerd zijn, dan ontvangt u van Infomedics de nota voor het resterende bedrag wat u zelf nog moet bijbetalen, dus waar u niet voor bent verzekerd.

Indien mogelijk wordt de rekening ingediend bij uw zorgverzekering, u ontvangt alleen een rekening voor het deel dat u zelf moet betalen.

Infomedics

 

Op de website van Infomedics kunt u veel zaken snel en eenvoudig regelen. U hoeft geen rekening te houden met de openingstijden van de Servicedesk en kunt uw zaken regelen op een tijdstip dat voor u het beste uitkomt.

Wilt u een betalingsregeling treffen of de status van betaling controleren, dan raden wij u aan dit direct via de website van Infomedics te regelen. http://www.infomedics.nl

Wilt u liever de rekening niet via Infomedics ontvangen, dan bestaat er altijd de mogelijkheid om direct na uw behandeling te pinnen of contant af te rekenen.

+-Tarieven tandtechniek

+-Hoe kan ik me inschrijven als nieuwe patiënt?

Inschrijven kan via het formulier op onze website. U kunt per e-mail receptie@aldente-tce.nl of telefonisch contact met de receptie opnemen indien u nog vragen heeft.

U kunt per e-mail receptie@aldente-tce.nl of telefonisch (0)40 253 36 83 contact met de receptie opnemen.

Voor andere zorg professionals zoals artsen en tandartsen zijn wij bereikbaar via aldente@zorgmail.nl.

Contact Info

Al Dente

P.C. Hooftlaan 2
Eindhoven, 5611 NV

KvK: 17251906

+31 (0)40 253 36 83
receptie@aldente-tce.nl

Praktijkuren:

maandag t/m donderdag:
8:00 - 17:00 uur

vrijdag:
8:00 - 16:00 uur

(lunchpauze: 12:15 - 13:00 uur)